STUDIE: VÍNO CHUTNÁ LÉPE PŘI ČERVENÉM ČI MODRÉM OSVĚTLENÍ
Čtvrtek, 27 Květen 2010 06:00
V místnosti s červeným či modrým světlem chutná víno lépe než při zeleném či bílém osvětlení. Vyplynulo to ze studie vědců psychologického ústavu univerzity v německé Mohuči."Zatím bylo známo, že barva nápoje ovlivňuje chuť. Chtěli jsme jen vědět, jestli hraje roli například i to, jaké osvětlení vládne v restauraci," uvedl Daniel Oberfeld-Twistel z oddělení všeobecné experimentální psychologie mohučské Univerzity Johanna Gutenberga.
Vědci se ptali ve svých studiích asi 500 účastníků na to, jak jim chutná víno a kolik by za ně byli ochotni dát. Přitom se ukázalo, že testovaní lidé by za láhev ryzlinku zaplatili i o víc než euro navíc, když se jim víno nabízelo při červeném a ne při zeleném osvětlení.
Číst dále: STUDIE: VÍNO CHUTNÁ LÉPE PŘI ČERVENÉM ČI MODRÉM OSVĚTLENÍ
REVLON PHOTOREADY MAKEUP SLIBUJE LÉK NA ŠPATNÉ OSVĚTLENÍ
Sobota, 10 Duben 2010 11:28
"VELIKONOČNÍ" EXPERIMENT CREE
Pátek, 02 Duben 2010 06:00
Přibližně 90% energie spotřebované v žárovce je vyzářeno ve formě tepla. LED zdroje jsou až o 85% účinější než žárovky a vyzařují výrazně méně tepla. Podívejte se, co se stane s čokoládovým zajícem po 90 minutách pod žárovkou a pod LED zdrojem.V SYDNEY ZHASLO OSVĚTLENÍ OPERY V RÁMCI DNE PRO ZEMI
Sobota, 27 Březen 2010 17:31
Sydney - Stovky známých budov a míst, od Eiffelovy věže v Paříži až po Zakázané město v Pekingu, se dnes na šedesát minut ponoří do tmy v rámci celosvětové akce Hodina pro Zemi (Earth Hour). Ve světě se koná už počtvrté s cílem přispět k celosvětovému snížení energetické spotřeby, upozornit na nutnost ochrany životního prostředí a bojovat proti změnám klimatu.
V Sydney se ponořily do tmy slavná Opera a most, z něhož zazněly sirény jako signál k začátku akce. Na výzvu reagovaly i tisíce domácností, které rovněž zhasly světla.
Číst dále: V SYDNEY ZHASLO OSVĚTLENÍ OPERY V RÁMCI DNE PRO ZEMI
Více článků...
Strana 1 z 2
«ZačátekPředchozí12DalšíKonec»

